Analizy

Poznaj zbiór zestawień i analiz, oraz wyników znacznie usprawniający zarządzanie Twoją firmą.

Wypróbuj za darmo
Biuro rachunkowe online Integracje
Co mi się opłaca?

Co mi się opłaca?

Analizy dostępne w wfirma.pl umożliwiają ocenę efektów prowadzonej działalności.

Dzięki zestawieniu na wykresach przychodów i kosztów, Użytkownik może łatwo zauważyć spadki i wzrosty dochodowości firmy. Analizy pozwalają przedsiębiorcy odkryć cykliczność zdarzeń, mających odzwierciedlenie w wahaniach wartości dochodu. Na tej podstawie możliwe jest podjęcie działań w celu ich złagodzenia.

Moduł pokazuje podsumowania poszczególnych kolumn Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów, z podziałem na okresy.

Komu nie sprzedawać?

Komu nie sprzedawać?

W systemie wFirma.pl użytkownicy mają do dyspozycji ważne narzędzia pozwalające na sprawowanie kontroli nad przepływami pieniężnymi w firmie.

Dostępne narzędzia dostarczą przedsiębiorcy informacji o tym, który z kontrahentów nie reguluje swoich zobowiązań na czas, a co za tym idzie - komu nie należy sprzedawać, aby nie narazić się na problemy finansowe.

Tego typu analiza prezentuje dane umożliwiające ocenę stopnia płynności finansowej jednostki, skuteczność ściągania należności i zdolność firmy do bieżącego regulowania zobowiązań.

Ile, kiedy i za ile?

Ile, kiedy i za ile?

Jedną z najważniejszych funkcjonalności systemu jest możliwość dokonywania analiz sprzedaży i zakupów.

Głównym celem analizy sprzedaży jest określenie wielkości popytu na oferowane przez firmę towary lub usługi. Pozwala to na badanie preferencji, upodobań, a także oczekiwań klientów, a tym samym dopasowanie asortymentu do rzeczywistych potrzeb ich odbiorców. Analiza zakupów dostarcza natomiast informacji o strukturze dokonywanych wydatków.

Wyniki analiz są dla przedsiębiorców źródłem wiedzy, dającym podstawę do planowania przyszłej działalności firmy.

Programowanie własnych analiz

Programowanie własnych analiz

Użytkownik może dokonać wyboru parametrów, pod względem których będzie dokonywana dana analiza. System pozostawia przedsiębiorcom w tym zakresie pełną dowolność.

Analizie może zostać poddany dowolny okres czasu, kontrahent czy produkt, w zależności od tego, jakie informacje Użytkownik planuje otrzymać. Każdy rodzaj działalności przedstawia swój specyficzny charakter, dlatego też tak ważnym jest możliwość dostosowania parametrów do własnych potrzeb.

Współtworzymy Poradnik Przedsiębiorcy

Setki wartościowych artykułów, porady rynkowych ekspertów - wszystko w jednym miejscu.

JPK to ustandaryzowany plik, w którym przedsiębiorca przekazuje informacje podatkowe urzędowi skarbowemu. Wysyłka JPK_VAT musi odbywać się elektronicznie zaszyfrowanym kanałem. Jak wysyłać JPK, by było to bezpieczne i zgodne z obowiązującymi normami?

Czytaj dalej

Od stycznia 2018 roku każda firma będąca czynnym podatnikiem VAT musi wysyłać JPK. Wysyłka JPK może odbywać się wyłącznie w postaci elektronicznej i wymaga podpisu. Czy Ministerstwo Finansów udostępni małym firmom podpisywanie JPK przychodem?

Czytaj dalej

Konstytucja Biznesu to pakiet zmian w przepisach dotyczących przedsiębiorców. Wprowadza m.in. pojęcie prowadzenia działalności nierejestrowanej - firma na próbę, ulgę na start czyli zwolnienie przez 6 mcy ze składek ZUS oraz inne zmiany. Poznaj szczegóły!

Czytaj dalej

Zobacz pozostałe funkcje wFirma.pl