Otrzymałem dotację z urzędu pracy na rozpoczęcie działalności - w sumie 20 tys. zł. W ramach tej kwoty zakupiłem sprzęt komputerowy, oprogramowanie oraz meble i wyposażenie do biura. Mam jednak problem z poprawnym ujęciem poszczególnych wydatków w kosztach.
Wiktor, Białogard
Co do zasady wydatki sfinansowane dotacją nie mogą stanowić kosztu uzyskania przychodu. Jednak składniki majątku o wartości powyżej 3,5 tys. zł. ma Pan obowiązek wprowadzić do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, a następnie poddać amortyzacji. Natomiast odpisów amortyzacyjnych nie należy księgować do księgi podatkowej.
Możliwość zaliczenia pozostałych wydatków (innych niż zakup środków trwałych) sfinansowanych z dotacji do kosztów uzyskania przychodu zależy od rodzaju otrzymanego wsparcia. Prawo do tego umożliwia jedynie dotacja otrzymana z Funduszu Pracy, w pozostałych przypadkach wydatki takie nie będą stanowiły kosztu podatkowego.