Sprzedaż wielokanałowa szansą na rozwój biznesu - jak nie stracić kontroli nad finansami przy wejściu na nowe rynki?

Umiejętny rozwój działalności detalicznej w obecnym środowisku e-commerce polega na odkrywaniu nowych kanałów sprzedaży, takich jak Allegro i inne platformy. Współcześnie konsumenci robią zakupy w wielu różnych miejscach online i tym samym wydają na zakupy dużo więcej niż kiedykolwiek. To tworzy szansę, której nie można przegapić działając w handlu internetowym. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak płynnie wejść w sprzedaż wielokanałową bez utraty kontroli nad wszystkim, co ważne w e-biznesie.

Czym jest sprzedaż wielokanałowa?

Multichannel to strategia sprzedaży, która podbija świat e-Commerce. Jest niczym innym jak procesem sprzedaży produktów z pomocą różnych kanałów dotarcia do klienta. Zgodnie z tą strategią możesz oferować swój asortyment równocześnie w ramach własnej strony internetowej i różnych serwisów sprzedażowych - w kraju i za granicą.

Rodzaje kanałów w sprzedaży multichannel:

  • własny sklep internetowy (np. Shoper, e-Sklep, WooCommerce)
  • platformy sprzedażowe (np. Allegro, Empik, OLX, Amazon)
  • porównywarki cenowe (np. Ceneo KUP TERAZ)
  • media społecznościowe (np. Facebook, Instagram)
  • sklepy stacjonarne.

Każdy z tych kanałów sprzedaży oferuje bazę unikalnych klientów, ukierunkowanie na rynek, działania marketingowe i korzyści, ale także swoiste wyzwania.

Kto powinien zainteresować się sprzedażą na wielu kanałach? 

Na dzisiejszym konkurencyjnym rynku e-commerce właściwie każdy sprzedawca, który nie chce pozostać w tyle powinien rozważyć sprzedaż wielokanałową. Niezależnie od wielkości Twojego biznesu sprzedaż w wielu kanałach sprzedaży zapewni Ci dodatkową przewagę i sposobność dotarcia do nowych grup klientów.

Dlaczego warto prowadzić sprzedaż wielokanałową?

Sens takiego działania zawiera się w dwóch słowach: wzrost sprzedaży. Sprzedaż w wielu kanałach sprzedaży zwiększa ekspozycję na potencjalnych klientów, co zwiększa szanse sprzedaży. 

Istnieje wiele korzyści ze sprzedaży wielokanałowej, w tym:

  • jesteś tam, gdzie Twoi klienci robią zakupy
  • wyprzedzasz konkurencję
  • zwiększasz ilość punktów kontaktu z klientem
  • docierasz do nowych rynków
  • przyczyniasz się do rozpoznawalności marki

Kupujący online albo pozostają lojalni wobec jednego kanału sprzedaży (co oznacza, że przegapisz tę grupę potencjalnych klientów, jeśli Cię tam nie będzie), albo robią zakupy w różnych miejscach (co oznacza, że przegapisz szansę na sprzedaż, jeśli nie znajdziesz się na więcej niż jednym z nich).

Wyzwania związane ze sprzedażą wielokanałową

Zgodnie z tym, co zostało już wspomniane sprzedaż wielokanałowa nie jest pozbawiona wyzwań, z których najbardziej istotne to umiejętna obsługa wielu kanałów sprzedaży, zarządzanie zapasami oraz finansami firmy.

Logowanie się do jednego kanału sprzedaży, tworzenie ofert, przetwarzanie zamówień i zarządzanie zwrotami jest dość proste. Dodaj więcej niż jeden kanał sprzedaży i nagle musisz zwielokrotnić swoje wysiłki, zarządzać zamówieniami z wielu loginów. Oczywiście od razu masz też do czynienia z produktami wychodzącymi i przychodzącymi za pośrednictwem różnych rynków. 

Na szczęście istnieją dedykowane narzędzia, jak Apilo - system do zarządzania całą sprzedażą wielokanałową z poziomu jednego panelu, które rozwiązują ten problem. Mowa o narzędziu, które jako wsparcie dla e-commerce jest gotowym sposobem na zwiększenie sprzedaży w sieci, przy równoczesnym zmniejszeniu kosztów i nakładu pracy. 

Co zyskujesz obsługując sprzedaż wielokanałową z poziomu Apilo?

  • automatyzacja sprzedaży
  • nielimitowana ilość podpiętych kont
  • szybka obsługa zamówień
  • Manager Allegro/Amazon/Empik/Erli/OLX
  • cenniki dla kanałów
  • zadania automatyczne
  • masowe generowanie etykiet
  • tworzenie dowolnych zestawów produktów
  • operacje zbiorcze na listach
  • zarządzanie bazą towarów
  • zestawienia i raporty
  • wiele więcej.

Jak widać, korzystanie z Apilo obejmuje to nie tylko automatyzację sprzedaży, czy obsługę zamówień pochodzących z różnych kanałów, ale też wiele innych funkcjonalności. W sposób szczególny chcemy zwrócić uwagę na możliwość zapanowania nad księgowością dla e-commerce, dzięki integracji Apilo z wFirma.

W jaki sposób integracja Apilo i wFirma wspiera sprzedaż multichannel?

Skuteczna sprzedaż zawsze musi iść do pary ze skrupulatnie prowadzoną księgowością - bez względu na ilość kanałów, których używasz do zaprezentowania swojej oferty. Łatwo zrozumieć, że im więcej kanałów - tym więcej pracy, a to sprowadza potrzebę większej automatyzacji procesów.

Zarówno wFirma, jak i Apilo są narzędziami zaprojektowanymi z myślą właśnie o ułatwieniu pracy, oszczędności czasu, obniżeniu kosztów, jak i stworzeniu warunków do rozwoju biznesu. Zatem już intuicyjnie można wnioskować, że integracja możliwości tych dwóch systemów jest gotową receptą na łatwe i skuteczne prowadzenie e-commerce. Okazuje się, że teoretyczne założenia tego połączenia dla swojego e-biznesu mają swoje odzwierciedlenie w rzeczywistości - pozwalając sprzedawcom internetowym wejść na nowe rynki w prosty i wygodny sposób.

Jakie możliwości daje integracja kanałów sprzedaży z wFirma w Apilo?

  • moduł magazynu (przyjęcia/wydanie produktów),
  • import produktów,
  • możliwość ustawienia swoich numerów faktur,
  • automatyczna wysyłka faktur na adres e-mail,
  • pobieranie faktur.

Apilo pozwala zintegrować wszystkie sklepy i platformy internetowe, zasilające ofertę produktami hurtownie, firmy wysyłkowe i oprogramowanie księgowe wFirma w jednym miejscu. System do zarządzania sprzedażą wielokanałową pozwala na to, by dane pochodzące z podpiętych elementów automatycznie przepływały między nimi, co z kolei daje możliwość zapanowania nad całą sprzedażą wielokanałową z poziomu jednego, przejrzystego interfejsu. 

Jak zacząć sprzedaż wielokanałową z pomocą Apilo?

Jeśli posiadasz już swój sklep internetowy, którego księgowość obsługujesz z wykorzystaniem oprogramowania wFirma - załóż konto w Apilo i przetestuj możliwości zarządzania e-commerce w systemie, podpinając również interesujących Cię kurierów. Wraz z kontem w Apilo zyskasz również dostęp do bogatej bazy hurtowni (również w modelu dropshipping) oraz oczywiście - bogatej listy kanałów sprzedaży, na których możesz zacząć sprzedawać. 

Warto zauważyć, że rodzimy serwis Allegro jest najczęściej wybieranym marketplace do rozwijania sprzedaży w sieci, a integracja z Allegro w Apilo jest naprawdę rozbudowana i wciąż wzbogacana o nowe funkcjonalności, w tym:

  • podpięcie w kilku prostych krokach,
  • dedykowany Manager Allegro,
  • rozbudowane formularze aukcji,
  • kopiowanie aukcji między kontami,
  • produktyzacja Allegro,
  • zaawansowane zarządzanie cenami, 
  • masowe wystawianie i edycja aukcji,
  • obsługa Wysyłam z Allegro, Allegro One Punkt, Allegro One BOX.

Warto dodać, że założenie konta w Apilo jest nie tylko szybkie, ale i banalnie proste. Dodatkowo dla klientów wFirma, którzy chcą przekonać się o zaletach obsługi sprzedaży wielokanałowej z poziomu tego narzędzia, Apilo przygotowało dedykowany pakiet na start o wartości 600 zł. Więcej na temat promocji znajdziesz tutaj.

Czegoś zabrakło? Skontaktuj się z nami
Stale wspieramy naszych klientów poprzez indywidualne podejście do każdej sprawy. Do tej pory udzieliliśmy ponad 40 000 porad z zakresu księgowości, podatków, kadr i prawa gospodarczego. Dostarczamy niezbędną wiedzę, która bezpośrednio przekłada się na efektywne zarządzanie firmą.
Angelika Borowska Dyrektor Biura Obsługi Klienta Podpis eksperta wfirma
Ekspert wfirma Angelika Borowska