Umiejętny rozwój działalności detalicznej w obecnym środowisku e-commerce polega na odkrywaniu nowych kanałów sprzedaży, takich jak Allegro i inne platformy. Współcześnie konsumenci robią zakupy w wielu różnych miejscach online i tym samym wydają na zakupy dużo więcej niż kiedykolwiek. To tworzy szansę, której nie można przegapić działając w handlu internetowym. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak płynnie wejść w sprzedaż wielokanałową bez utraty kontroli nad wszystkim, co ważne w e-biznesie.
Multichannel to strategia sprzedaży, która podbija świat e-Commerce. Jest niczym innym jak procesem sprzedaży produktów z pomocą różnych kanałów dotarcia do klienta. Zgodnie z tą strategią możesz oferować swój asortyment równocześnie w ramach własnej strony internetowej i różnych serwisów sprzedażowych - w kraju i za granicą.
Rodzaje kanałów w sprzedaży multichannel:
Każdy z tych kanałów sprzedaży oferuje bazę unikalnych klientów, ukierunkowanie na rynek, działania marketingowe i korzyści, ale także swoiste wyzwania.
Na dzisiejszym konkurencyjnym rynku e-commerce właściwie każdy sprzedawca, który nie chce pozostać w tyle powinien rozważyć sprzedaż wielokanałową. Niezależnie od wielkości Twojego biznesu sprzedaż w wielu kanałach sprzedaży zapewni Ci dodatkową przewagę i sposobność dotarcia do nowych grup klientów.
Sens takiego działania zawiera się w dwóch słowach: wzrost sprzedaży. Sprzedaż w wielu kanałach sprzedaży zwiększa ekspozycję na potencjalnych klientów, co zwiększa szanse sprzedaży.
Istnieje wiele korzyści ze sprzedaży wielokanałowej, w tym:
Kupujący online albo pozostają lojalni wobec jednego kanału sprzedaży (co oznacza, że przegapisz tę grupę potencjalnych klientów, jeśli Cię tam nie będzie), albo robią zakupy w różnych miejscach (co oznacza, że przegapisz szansę na sprzedaż, jeśli nie znajdziesz się na więcej niż jednym z nich).
Zgodnie z tym, co zostało już wspomniane sprzedaż wielokanałowa nie jest pozbawiona wyzwań, z których najbardziej istotne to umiejętna obsługa wielu kanałów sprzedaży, zarządzanie zapasami oraz finansami firmy.
Logowanie się do jednego kanału sprzedaży, tworzenie ofert, przetwarzanie zamówień i zarządzanie zwrotami jest dość proste. Dodaj więcej niż jeden kanał sprzedaży i nagle musisz zwielokrotnić swoje wysiłki, zarządzać zamówieniami z wielu loginów. Oczywiście od razu masz też do czynienia z produktami wychodzącymi i przychodzącymi za pośrednictwem różnych rynków.
Na szczęście istnieją dedykowane narzędzia, jak Apilo - system do zarządzania całą sprzedażą wielokanałową z poziomu jednego panelu, które rozwiązują ten problem. Mowa o narzędziu, które jako wsparcie dla e-commerce jest gotowym sposobem na zwiększenie sprzedaży w sieci, przy równoczesnym zmniejszeniu kosztów i nakładu pracy.
Jak widać, korzystanie z Apilo obejmuje to nie tylko automatyzację sprzedaży, czy obsługę zamówień pochodzących z różnych kanałów, ale też wiele innych funkcjonalności. W sposób szczególny chcemy zwrócić uwagę na możliwość zapanowania nad księgowością dla e-commerce, dzięki integracji Apilo z wFirma.
Skuteczna sprzedaż zawsze musi iść do pary ze skrupulatnie prowadzoną księgowością - bez względu na ilość kanałów, których używasz do zaprezentowania swojej oferty. Łatwo zrozumieć, że im więcej kanałów - tym więcej pracy, a to sprowadza potrzebę większej automatyzacji procesów.
Zarówno wFirma, jak i Apilo są narzędziami zaprojektowanymi z myślą właśnie o ułatwieniu pracy, oszczędności czasu, obniżeniu kosztów, jak i stworzeniu warunków do rozwoju biznesu. Zatem już intuicyjnie można wnioskować, że integracja możliwości tych dwóch systemów jest gotową receptą na łatwe i skuteczne prowadzenie e-commerce. Okazuje się, że teoretyczne założenia tego połączenia dla swojego e-biznesu mają swoje odzwierciedlenie w rzeczywistości - pozwalając sprzedawcom internetowym wejść na nowe rynki w prosty i wygodny sposób.
Apilo pozwala zintegrować wszystkie sklepy i platformy internetowe, zasilające ofertę produktami hurtownie, firmy wysyłkowe i oprogramowanie księgowe wFirma w jednym miejscu. System do zarządzania sprzedażą wielokanałową pozwala na to, by dane pochodzące z podpiętych elementów automatycznie przepływały między nimi, co z kolei daje możliwość zapanowania nad całą sprzedażą wielokanałową z poziomu jednego, przejrzystego interfejsu.
Jeśli posiadasz już swój sklep internetowy, którego księgowość obsługujesz z wykorzystaniem oprogramowania wFirma - załóż konto w Apilo i przetestuj możliwości zarządzania e-commerce w systemie, podpinając również interesujących Cię kurierów. Wraz z kontem w Apilo zyskasz również dostęp do bogatej bazy hurtowni (również w modelu dropshipping) oraz oczywiście - bogatej listy kanałów sprzedaży, na których możesz zacząć sprzedawać.
Warto zauważyć, że rodzimy serwis Allegro jest najczęściej wybieranym marketplace do rozwijania sprzedaży w sieci, a integracja z Allegro w Apilo jest naprawdę rozbudowana i wciąż wzbogacana o nowe funkcjonalności, w tym:
Warto dodać, że założenie konta w Apilo jest nie tylko szybkie, ale i banalnie proste. Dodatkowo dla klientów wFirma, którzy chcą przekonać się o zaletach obsługi sprzedaży wielokanałowej z poziomu tego narzędzia, Apilo przygotowało dedykowany pakiet na start o wartości 600 zł. Więcej na temat promocji znajdziesz tutaj.