Po raz kolejny mieliśmy zaszczyt wziąć udział w konferencji „Biznes na Księgowym Koncie” organizowanej przez Annę Aniszewską. Jako partner wydarzenia pojawiliśmy się ze stoiskiem, nie tylko w celu promocji systemu, ale przede wszystkim, aby zyskać cenną przestrzeń do lepszego zrozumienia wyzwań, z jakimi borykają się biura rachunkowe.
To była wyjątkowa okazja, by nawiązać nowe relacje biznesowe, a także zaprezentować rozwiązania, które mogą znacząco wpłynąć na codzienną pracę w biurach rachunkowych.
Konferencja na stałe zagościła w kalendarzach biur rachunkowych. Poziom organizacji czwartej edycji, był równie wysoki jak wszystkie poprzednie. Wartościowe prelekcje, inspirujący prowadzący i co najważniejsze - właściciele biur rachunkowych, do których bezpośrednio skierowane było wydarzenie.
Ta edycja konferencji mocno skupiała się na tym jak dobrze zarządzać biurem rachunkowym, delegować zadania i przenosić odpowiedzialność na zespół. Ponadto głównym celem prelegentów było podkreślenie jak ważny jest wizerunek prowadzonej działalności, motywacja w zespole, a także bycie świadomym liderem.
Jak już zostało wspomniane, nasze stoisko nie pojawiło się tam wyłącznie po to, by promować system. Głównym celem wyjazdu było poznanie problemów właścicieli biur, które z roku na rok są zupełnie inne, bardziej rozbudowane i dotykają coraz większych obszarów działalności.
Problem, który pojawiał się niemalże w każdej rozmowie dotyczył chęci i podejmowanych prób odejścia właściciela biura od roli księgowego i poświęcenie się wyłącznie zarządzaniu zespołem. Niemniej jednak, próby te najczęściej kończyły się fiaskiem, utratą pracowników i wzajemnym rozczarowaniem.
Równie często pojawiała się kwestia nieumiejętnego zarządzania zespołem, a także takie delegowanie zadań, które zapewni obustronne zadowolenie. Zachowanie kontroli nad pracownikami przy jednoczesnym budowaniu zaufania i swobody okazuje się być niezwykle ciężkie.
Koniecznie należy wspomnieć o problemie z pracownikami, którzy w wielu przypadkach hamują chęć rozwoju biura. Próby wprowadzenia nowych usprawnień, drobnych automatyzacji czy nawet chęć zmiany dotychczasowego oprogramowania księgowego, które przestaje być efektywne, spotykają się z ogromnym oporem. W konsekwencji biura i ich pracownicy nadal spędzają dużo czasu na wielogodzinnych ręcznych procesach, które mogłyby zostać skrócone lub całkowicie wyeliminowane.
Uczestnictwo w konferencji dało nam bezcenną okazję by porozmawiać z właścicielami biur rachunkowych oraz księgowymi o ich problemach, a także spostrzeżeniach w kontekście dotychczasowo używanych narzędzi. Automatyzacja pracy i wdrażanie usprawnień w zarządzaniu to nadal coś, co wywołuje sporo wątpliwości.
Każda z naszych obecnych na wydarzeniu przedstawicielek miała inne cele i prowadziła rozmowy z różnej perspektywy. Pojawiały się dyskusje dotyczące księgowości, kadr i płac, a także budowania przekazu marketingowego oraz wszelkich potrzeb z tego zakresu.
Wszystkim tym, którzy pierwszy raz spotkali się z naszym oprogramowaniem lub byli żywo zainteresowani przeniesieniem księgowości do naszego systemu, mogliśmy przedstawić innowacyjne rozwiązania, jakie wykorzystujemy w swojej działalności.
Obecny na konferencji partner wdrożeniowy systemu przeprowadzał również krótkie szkolenia z funkcjonowania systemu i wspierał nas w przypadku klientów, którzy decydowali się na natychmiastową rejestrację konta.
Najbardziej popularnym tematem poruszanym przez uczestników była kwestia bezpieczeństwa danych, przechowywanych w chmurze, a także ich eksploatacja po zakończeniu współpracy z klientem.
Zainteresowanie tą kwestią wzbudziło u nas ogromne zaskoczenie, bo w większości przypadków wiązało się z niewiedzą i przekonaniem, że tylko dane przechowywane na serwerach gwarantują bezpieczeństwo.
Innym tematem, który pojawiał się równie często dotyczył sprawnego zarządzania biurem rachunkowym i wdrożenie działań, które pozwolą oszczędzić czas, bez utraty pracowników. Właściciele biur wielokrotnie powtarzali, że nie mają autorytetu wśród zespołu, a próba poprawy tej sytuacji kończy się utratą zaufania i najczęściej również wypowiedzeniem.
Każda rozmowa wiązała się z licznymi sugestiami, pomysłami i nowymi propozycjami działań, których wdrożenie warto rozważyć.
Największa wartość dodana dla nas z tej perspektywy, to każda rozmowa z obecnymi klientami wFirmy lub tymi, którzy korzystali z systemu w przeszłości i z jakiegoś powodu nie zostali w nim na dłużej.
Było to niezwykle cenne doświadczenie, które pozwoliło spojrzeć na nasze działania z perspektywy klienta.
Naszym celem w dalszych działaniach jest uwzględnienie wszystkich potrzeb, a także próśb i sugestii w kontekście funkcjonowania systemu. To co dla nas najważniejsze, to kierowanie się opinią klientów, która pozwala na stałe wprowadzanie usprawnień i nowych rozwiązań.
Ogromne wyzwania jakie generuje brak ludzi do pracy, nieumiejętność delegowania zadań czy brak odpowiedniej motywacji w zespole powodują spadek motywacji właściciela biura rachunkowego, a w ostateczności stałe przywiązanie do działalności, bez możliwości pozostawienia go pracownikom na kilka dni.
Udział w konferencji pokazał, że z każdego z tych problemów można wyjść zwycięsko i sprawić, by cały zespół działał jak zgrana orkiestra.
Networking i spotkania z właścicielami biur rachunkowych, zaowocowały nowymi pomysłami i potencjalnymi współpracami. Wszystko to w przyjaznej atmosferze, bo przecież praca powinna nie tylko przynosić sukcesy, ale też odrobinę radości.