Miniony 2017 rok to czas silnego rozwoju serwisu wFirma.pl. Nieustanne starania o doskonalenie naszej platformy zaowocowały wprowadzeniem licznych funkcji zgodnych z aktualnym stanem prawnym oraz będących odpowiedzią na Państwa potrzeby. Łącząc wygodę korzystania z obowiązującymi wymogami prawnymi dokonaliśmy zatem szeregu wdrożeń, które stanowią komfortowe rozwiązania do prowadzenia Państwa biznesu. W tym czasie przeprowadziliśmy również liczne prace techniczne związane z optymalizacją systemu.
Nowe przepisy nałożyły na przedsiębiorców konieczność przekazywania szczegółowych danych w postaci Jednolitych Plików Kontrolnych. Aby im sprostać, począwszy od stycznia 2017 rozbudowaliśmy system o możliwość generowania plików JPK.
W związku z nowelizacją przepisów w zakresie JPK, system wFirma.pl został w pełni dostosowany do zmian, w ramach których:
regularnie wdrażaliśmy najnowsze wersje plików JPK_VAT z funkcją wysyłki do Ministerstwa Finansów,
uruchomiliśmy automatyczne generowanie JPK ze stanem rejestrów przy deklaracji VAT i zaliczkach na podatek,
poza podstawową strukturą JPK_VAT wdrożyliśmy możliwość generowania pozostałych struktur: JPK_FA, JPK_PKPiR, JPK_EWP, JPK_MAG.
W związku z obowiązkiem wysyłania JPK_VAT narzuconym przez Ministerstwo Finansów, pod koniec 2017 roku w ramach noworocznej aktualizacji, dokonaliśmy dwóch ważnych zmian, które mają ułatwić ten proces raportowania:
przebudowa mechanizmu księgowania faktur do paragonów w celu ich prawidłowego wykazywania w ewidencjach,
weryfikacja plików JPK_VAT poprzez podpisywanie lokalne kwalifikowanym podpisem elektronicznym oraz przy wykorzystaniu profilu zaufanego e-Go - ePUAP.
Wraz z Nowym 2018 Rokiem zmianom uległy również postanowienia ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Nowe przepisy nałożyły obowiązek wysyłania wyłącznie jednego przelewu na konto ZUS do opłacenia składek. W tym celu przedsiębiorcom zostały nadane indywidualne Numery Rachunku Składkowego (NRS), które umożliwiają wykonanie jednego zbiorczego przelewu na indywidualny rachunek każdego płatnika.
Nie pozostając obojętnym na nowe wymogi prawne, w ostatnim czasie pracowaliśmy nad możliwością wprowadzenia numeru rachunku składkowego dla jednego konta ZUS do systemu wFirma.pl. Funkcja jest dostępna dla użytkowników od stycznia 2018 roku.
Poniżej przedstawiamy wykaz najważniejszych zmian i dodatkowych funkcji, które zostały wprowadzone w systemie wFirma.pl oraz w programie MojeBiuro24.pl w 2017 roku:
Fakturowanie | Księgowość i środki trwałe | Kadry i płace | MojeBiuro24.pl |
wystawianie paragonów na podstawie faktury proformy i oferty | automatyczne rozliczanie różnic kursowych | rozliczanie wewnętrzne zasiłków i innych świadczeń przez pracodawcę | sprawdzenie podatkowe - poprawność zaksięgowanych dokumentów |
usprawnienie mechanizmu pobierania danych kontrahentów z GUS podczas wystawiania dokumentów | zarządzanie statusami księgowymi miesięcy przez przedsiębiorcę | możliwość generowania umowy zlecenie ze stawką godzinową, a następnie powiązanych dokumentów (w tym rachunku, oświadczenie o ewidencjonowaniu czasu pracy) | masowe generowanie UPO dla wysłanych e-deklaracji |
generowanie faktury zbiorczej na podstawie kilku dokumentów WZ | automatyczne rozliczanie odwrotnego obciążenia w przypadku usług budowlanych | możliwość wydruku skierowania na badanie lekarskie bezpośrednio z systemu | globalna funkcja opublikuj dla wszystkich deklaracji w systemie |
bezpieczne przesyłanie e-faktur w postaci linku przenoszącego nabywcę do panelu klienta | wybór stawki ryczałtu dla wystawianych DW oraz naniesienie adnotacji na wydruku DW o jego rodzaju | drukowanie kartoteki dochodowej | rozbudowa sekcji informacji o kliencie o zakładkę notatki kadrowej |
bezpieczna e-faktura - rozbudowa panelu do pobierania faktur za pomocą przesyłanych linków (rozbudowa związana z interpretacjami GIODO) | automatyczne rozliczenie środka trwałego współfinansowanego z dotacji | eksport przelewów do banku dla wybranych pracowników - możliwość rozłożenia wypłat wynagrodzeń na rzecz poszczególnych pracowników | informacja o aktualności deklaracji |
opcja brak przy dacie odbioru korekty oraz możliwość potwierdzenia przyjęcia korekty przez nabywcę w późniejszym czasie | kontynuowanie amortyzacji w przypadku przeniesienia środka trwałego | definiowanie języka faktur automatycznych oraz dodanie filtra “ważność” |
Wszystkie nasze projekty tworzone są z myślą o polskich przedsiębiorcach, bowiem głównym naszym celem jest wspieranie ich w prowadzeniu biznesu. Dynamika zmian zachodzących w prawie podatkowym oraz chęć dostarczenia kompleksowych rozwiązań księgowo-handlowych, dostosowanych do wymogów prawnych i tworzonych wedle potrzeb naszych klientów to główne czynniki, które skutkują stałym rozwojem systemu o nowe możliwości. Efektem tego są liczne funkcje, które zostały przez nas wprowadzone już na początku 2018 roku.
Tym samym, podczas ostatniej aktualizacji wzbogaciliśmy system o możliwość automatycznego ujmowania w kosztach podatku wynikającego z deklaracji VAT-9M i VAT-8 czy zdefiniowania sposobu ujmowania składki na ubezpieczenie społeczne. Wynikiem naszej pracy jest także wdrożenie nowej Klasyfikacji Środków Trwałych (KŚT), możliwość ręcznej edycji PIT-11 oraz udostępnienie formularza ZUS Z-3 dla pracownika.
Mamy nadzieję, że Nowy 2018 rok będzie równie efektywny co poprzedni. Dokładamy wszelkich starań, aby dostarczać usługę w pełni dopasowaną do Państwa oczekiwań oraz wymogów, jakie stawia przed nami prawo. Jednocześnie pragniemy serdecznie podziękować za dotychczasową współpracę i wszystkie sugestie w kwestii modernizacji naszego systemu. Wspólnymi siłami jesteśmy w stanie tworzyć unikalne narzędzie, które będzie stanowić ułatwienie Państwa codziennej pracy.