Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych w Kielcach to jedno z najważniejszych wydarzeń dla branży księgowo - podatkowej. Podczas IV edycji tego wydarzenia, znaczny udział miał Zespół wFirma. Podczas prelekcji i warsztatów, nasi Eksperci dzielili się zdobytą wiedzą i doświadczeniem, Beata Kostrzycka podczas prelekcji wyjaśniła zagadnienie pt. „Komunikacja z klientem, a jednolite środowisko pracy”. Z kolei Ewa Szpytko-Waszczyszyn podczas warsztatów omówiła problem automatyzacji procesów w biurze rachunkowym oraz wykorzystywaniu sztucznej inteligencji w codziennej pracy. Kontynuacją tematu był warsztat prowadzony przez Emilię Lazarowicz - Automatyzacja pracy w biurze rachunkowym a kadry, płace i ubezpieczenia. Jakie są metody automatyzacji w tym aspekcie? Co warto wdrożyć we własnym biurze rachunkowym? Jak sprawnie połączyć pracę księgową i kadrową? Co pozwoli na jej uproszczenie? O tym poniżej!
Warsztat rozpoczął się rozważaniem dotyczącym efektywności pracy w biurze rachunkowym w kontekście jednolitego środowiska pracy. Jak wskazał nasz ekspert:
Kluczem do efektywnej pracy biura rachunkowego jest posiadanie jednolitego środowiska pracy, które łączy w sobie wszystkie elementy konieczne do kompleksowego obsługiwania i rozliczania klientów. Takie środowisko pracy daje możliwość skutecznej wymiana informacji między każdą ze stron, czyli między biurem rachunkowym - przedsiębiorcą - i jego pracownikami. Jednolite środowisko pracy łączy rozliczenia między działami, co pozwala wyeliminować dublowanie pracy księgowych i kadrowych. Dodatkowo wspólna praca księgowych i kadrowych na jednej platformie, gdzie wiele rzeczy dzieje się automatycznie, pozwala zminimalizować liczbę błędów.
To wszystko gwarantuje system wFirma dla Biur rachunkowych dający narzędzia do wymiany informacji, dokumentów a przy tym pozwala zrezygnować z innych pośrednich systemów.
Korzystając z takiego oprogramowania można przyspieszyć procesy i sprawić, że są one dokładniejsze. wFirma dla Biur Rachunkowych oferuje w tym zakresie wiele funkcji takich jak np.: tworzenie umów w systemie, monitoring całego procesu rekrutacji, automatyczne księgowanie i rozliczanie wynagrodzeń, czy automatyczne wyliczenie ZUS, w tym składki rocznej.
Jak działają ułatwienia w systemie w zakresie kadr, płac i ubezpieczeń ZUS? W kolejnej części warsztatów uczestnicy mogli się zapoznać z funkcjami systemu i zobaczyć, jak je wykorzystać w codziennej pracy.
wFirma posiada między innymi takie funkcje jak:
kwestionariusz osobowy online,
generator różnych rodzajów umów,
elastyczne listy płac i masowe dodatki do wynagrodzenia,
masowe generowanie i wysyłka PIT-11,
elektroniczne akta osobowe i archiwum dokumentów,
komunikację z klientami online, w tym wysyłkę powiadomień o wysokości ZUS,
automatyczne rozliczanie rocznej składki zdrowotnej,
masową wysyłkę deklaracji do ZUS.
Opisywane procesy oraz czynności wykonywane w dziale kadr przedstawiane były na konkretnych przykładach wynikających z doświadczenia pracy w biurze rachunkowym. Można się z nimi zapoznać, oglądając nagranie z warsztatów, w którym oprócz powyższych treści udostępniona jest prezentacja z najważniejszymi funkcjami systemu wFirma w zakresie kadr, płac i ubezpieczeń.
A na tych, którzy chcieliby poszerzyć swoją wiedzę na temat narzędzi usprawniających pracę w księgowości, czekają materiały z prelekcji nt. Automatyzacji procesów w biurze rachunkowym w kontekście księgowości i komunikacji z klientem.